1. Olen syntynyt 70 luvun puolenvälin jälkeen.

2. se on yksi syy kiinnostukseeni sen ajan tuotteista.

3. lapsuudesta asti yksi iso haaveeni on ollut ihana mies ja suurperhe.

4. nuorena haaveiden mies oli Jude Deverauxin kirjoista.

5. = tämän verran lapsia meillä,onko vielä suurperhe?

6. olen asunut  neljällä paikkakunnalla.

7. olen asunut  10: ssä asunnossa.

8.   11. paikka on tekeillä.

9. siitä tulee ensimmäinen rakentamamme omakotitalo

10. ja toivottavasti viimeinen

11. olen vasenkätinen

12. tykkään runoista

13. myös keksiä itse

14. uskon horoskooppeihin

15. en tapahtumiin/ennustuksiin mutta jonkin verran luonteisiin

16. haluan uskoa ihmisistä enimmäkseen hyvää

17. silti on niitä jotka haluavat muille pahaa

18. ihmettelen itsekkäitä ihmisiä

19. ihmettelen ylpeitä ihmisiä

20. ihmettelen ahneita ihmisiä

21. ihmettelen mustavalkoisia ihmisiä

22. joissakin asioissa itsekkin olen sellainen

23." tee muille se mitä haluaisit itsellesi tehtävän" on tärkeä lause

24. koen olevani todella rikas, siskojeni ja veljieni myötä.

25. toivottavasti omilla lapsilla on myös rakkaat välit aina toisiinsa.

26. olen oppinut lukemaan 5 vuotiaana.

27. olen ollut enimmäkseen innokas koululainen

28. lapsuudesta muistaisin että lähes kaikki oli aina kivaa.

29. alle kouluikäisenä parhaat kaverini olivat poikia.

30. kun olin lapsi ja nuori oli mukava kun kylän lapset kokoonnuimme isolla joukolla leikkimään ja pelaamaan.

31. keinupersis meidän pihalla oli suosittua.

32. kylällä ja koulunlliepeillä vaklasimme. se oli jännää.

33. lapsena olin 4h-kerhossa,vesaistenkerhossa,jumpassa ja kokkikerhossa.

34. muistan kun leikin naapurinpojan kanssa lääkärileikkejä. minä halusin olla lääkäri.

35. muistan pari haaveria lapsuudesta.

36. toinen oli kun kumppari jäi jumiin ketjuihin polkupyöräillessä. Itku tuli ja itse en saanut jalkaa irti. Kumppari hajosi.

37. toinen oli kun kaverin navetan takana tipuin lieteojaan, eli lehmänkakkaan.onneks vain jotain polviin asti. Onneks ei pahempaa, haju kamala ja pyhävaatteet likaisena.

38. olen pelastanut kaverini joka tippui jäiden läpi. Luistelimme syvässä ojassa, mikä oli jäätynyt.

39. lempilimsani on ananaslimsa

40. lempisuklaani on fazerin sininen ja kismet. kolmantena rainbowin pähkinäsuklaalevy.

41. lempivärini on tällähetkellä oranssi. sitä voimaa ja piristystä tarvin.

42. muita lempivärejä on punainen, valkoinen, ruskea ja musta.

43. lempiruoka on vaikea sanoa.

44. oikein nälkäisenä se on just se.

45. muiden ruoat maistuu aina paremmalle

46. hyvää on muusi. mureke. mehukas kana. pitsa, grillaukset.

47. tykkään hirveästi munkeista, ja muista leivonnaisista.

48. munkkien vuoksi pienenä halusin leipuriksi

49. äitini sanoi että se vaatii aamuheräämistä.

50. ja olen aamu-uninen

51. pienenä halusin myös orpokotiin.

52. kunnes isompana tajusin ettei enää ole sota-orpoja,eikä ns. orpokoteja

53. olen sen ammatin saavuttanut, mihin halusinkin.

54.  en kaipaa kotoa yhtään kodin ulkopuolelle töihin.

55. olen nyt maailman parhaassa työpaikassa.

56. hoitamassa aarteitani.

57. haluaisin käsityöntekemisen taidon.

58. myös englanninkielen hyvä taito olisi kiva.

59. sydämen sivistys on koulutusta tärkeämpää

60. luen Hesarista aina kastetut lapset.

61. enimmäkseen myös kuolinilmoitukset.

62. ja mielipidepalstaa.

63. tykkään henkevistä keskusteluista.

64. saan niistä irti enemmän kuin kuulumisista.

65. olisi monesti helpompaa olla kovempi ja pinnallisempi.

66. ihailen ihmisiä jotka ovat hyviä puhujia ja löytävät joka tilanteeseen sanottavaa.

67. Ihailen ihmisiä joilla riittää virtaa moneen asiaan ihan luontevasti.

68. mutta en ihaile niitä jotka luulevat että arvostus on kiinni tekemisistä.

69. äiti monesti sanoo että laiska töitään laskee.

70. monet laskevat ja kertovat kiireistään.

71. rakastan vauvoja.

72. ja lapsia.

73. vauvassa ihminen on täydellisimmillään.

74. siksi sellainen lahja on käsittämättömän suurta. Eikä ole meidän ihmisten työtä.

75. nautin lasten leikkien katsomisesta.

76. minua ärsyttää lasten riitelyn äänet.

77. minulla on nyt suunnilleen 7. päiväkirja menossa.

78. kirjoitan siihen kerran viikossa-kerran kuussa.

79. elämässäni on ollu paljon tuskaa ja surua.

80. on vieläkin.

81. on auttanut siihen että pienet murheet on muuttunut murheettomiksi.

82. ja pienet ilot on päässyt isommiksi iloiksi.

83. minulla on silmälasit

84. ja muita kylkiäisiä on astma ja allergiat.

85. ihottuma on niistä näkyvin.

86. tykkään urheilemisesta.

87. tällä hetkellä käyn vesijumppaa ja pelaan sulkapalloa.

88. tykkäisin pelata lentopalloa

89. haluaisin oppia tenniksen kunnolla.

90. haaveeni on että uuteen kotiin mahtuu pingispöytä.

91, olen harrastanut monenmoista keräilyvihkojen tekemistä.

92. hölmöimpänä niistä taisi olla suudelmavihko.

93. siistiä kotia tärkeämpää on rakastava ilmapiiri

94. mieheni mielestä voisin olla paljon siistimpi.

95. olen käynyt  ulkomailla Ruotsissa, Virossa, Norjassa,Tsekeissä,  Turkissa ja Thaimaassa

96. elämäni tukevin perustus ei ole maallisissa asioissa.

97. siitä saan olla joka päivä kiitollinen ja onnellinen.

98. elämäni suurin säikähdys on ollut kun pienin aarteeni lakkas hengittämästä vuorokauden ikäisenä. säikähdin jälkeenpäin, sillä hetkellä lamaannuin ja tajusin että asia ei ole meidän ihmisten käsissä, jos lapsemme otetaan takaisin Taivaankotiin, niin niin se on tarkoitettu.

99. arvostan Jari Sinkkosta, Olavi Sydänmaalakkaa, omia vanhempiani. Vanhoja ihmisiä, joita leimaa nöyryys, viisas elämänkokemus ja rauha.

100.  minulla ja miehelläni on ollut jo monta vuotta yhteinen joulukalenteri. Yllätyksiä toisille. Perinne jatkukoon.

 

Tulihan tämä tehtyä, olis voinut jatkaa lisääkin. Te jotka luette tämän, haastan samaan!!!