Käsi kädessä me kuljemme,

sinä ja minä.

Minä talutan sinua

että varjeltuisit vaaroista,

ja sinä minua

kuljetat kevään kukkamaille,

leikin ja mielikuvituksen

iloisille kentille

missä satu ja tosi elävät

 

vielä raikkaasti rinnakkain.

Käymme kirkkailla

nauru-ja laulupuroilla.

Koko ajan sinä näytät

mitä kaikkea jo osaat,

minä ihmettelen ja ihastelen.

 

-  A. Rättyä -

 

 

" Lapsenhoito ei ole minulle mikään outo velvollisuus, joka vihamielisesti on sälytetty

kiusakseni- pikemminkin se on peruselementti, joka ankkuroi sieluni maailmaan"

- A. R. -

 

 

" Maailmassa ei sellaista kukkasta,

ei sellaista helmeä merissä

kuin on vauva äitinsä sylissä. "

 -  A.C.S. -

 

 

Pieni lapsi. Kirkasta kristallia.

Valoisa ja puhdas. Hiottu ainutkertaiseksi.

Vangitsee kaikki ihanat valot

muuttaen ne sateenkaareksi.

Heijastaa kauneuden takaisin maailmaan.

Uudistaa kaiken.

- P.B -