Tälle päivälle kirjoitan, huomaan, ei sinusta mitään puuttunut. Oli nipsunapsukeli, metsäpolku ja pienimmän tutkiskelut. En haluaisi minkään häiritsevän, kun hän jo lauseitakin osaavana, kertoo asioitaan. Kömpelön suloiset sanat, saako sanottua, riittääkö vielä sanat?
Tänä päivänä "kari" naapurissa ja pienin ulkona ihastuksissaan, sitä seuratessa istuimme pienimmän seurana. Ei tarvi pihalta lähteä kaivureita katsomaan, kun tässä ihan lähellämme. Kohta lisää seurattavaa kun naapurissa alkaa talonrakennus. Tänä päivänä kahvi ja mustikkapiiras. Tytön kanssa huoneen siivousta ja huonekalujen pyöritystä. Nyt mahtuu tekemään kärrynpyöriä. Mukava saada tavaraa siivottua, roskaa, rikkinäistä lelua, paperia, silppua. Hymyilyttää lasten aarteet, tärkeät piirustukset, tekstit, leikit ja askartelut.


Tänä päivänä lapset urheilukentällä, kanasalaatinteossa, pihahommiossa. Poikien ja isin naurunremakka. Se ääni kuuluu myös sydämeen. Omat hiukseni sinne ja tänne, osa kiharalla. Tytöt tekevät lettejä minulle kun hiukset jo vähän kasvaneet, taidan jatkaa kasvattamista. Tai enhän minä kasvata, ne vaan on.Tänä päivänä kirppislöytö,hame, iltaan mennessä jo kolmas nappi irtosi. En taida osata hameihminen olla. Tyttö kyllä katsoi ihailevasti ja kehui.



Kesälle tuoksuva iho. Ilta-aurinko hypähtää sisälle kirkastaen lapsemme. Kummastakin, auringosta ja lapsistamme, saamme ilmaista energiaa. Sitten on hyvä marssittaa lapset hammaspyykille ja nukkumaan. Pienimmän iltarukous kuuluu näin... " Älä meitä turhaan heita..." Kun tytöllä taas aikoinaan iltalaulussa oli .."Armeijamies ole suojani..."
Kommentit